Verzenden en retouren
Leveringen
Onze leveringen in Nederland worden standaard door PostNL via brievenbuspakket bij jou aangeboden met een track-and-tracecode. Je kunt ook een andere verzendoptie kiezen via ons bestelformulier.
Verzendkosten
Je hebt de mogelijkheid om te kiezen voor aangetekende verzending, waarbij je moet tekenen voor ontvangst. Hierbij ontvang je ook een track-and-tracecode waarmee je de locatie van je pakket kunt volgen, en het product is verzekerd.
Betaalmethoden
Je kunt betalen via iDEAL, PayPal en/of creditcard.
Retourneren
Claims voor verkeerd bedrukte, beschadigde of defecte items moeten binnen 30 dagen na ontvangst van het product worden ingediend. Voor pakketten die tijdens het transport verloren zijn gegaan, moeten alle claims uiterlijk 30 dagen na de geschatte leverdatum worden ingediend. Claims die als fout van onze kant worden beschouwd, worden op onze kosten gedekt.
Als er een probleem is met de producten of iets anders in de bestelling, dient u een probleemrapport in te dienen.
Het retouradres is standaard ingesteld op de faciliteit van Studentendrukz. Wanneer een geretourneerde zending wordt ontvangen, wordt er een geautomatiseerde e-mailmelding verzonden. Ongeclaimde retourzendingen worden na 30 dagen aan een goed doel gedoneerd. Als de faciliteit van Studentendrukz niet als retouradres wordt gebruikt, bent u aansprakelijk voor eventuele geretourneerde zendingen die u ontvangt.
Verkeerd adres – Als er een adres wordt opgegeven dat door de koerier als onvoldoende wordt beschouwd, wordt de zending teruggestuurd naar onze faciliteit. U bent aansprakelijk voor de verzendkosten zodra we een bijgewerkt adres met u hebben bevestigd (indien van toepassing).
Ongeclaimd – Zendingen die ongeclaimd blijven, worden teruggestuurd naar onze faciliteit en u bent aansprakelijk voor de kosten van een nieuwe verzending naar uzelf (indien van toepassing).
Als er geen account is geregistreerd op studentendrukz.com en een betalingsmethode is toegevoegd, stemt u hierbij in dat eventuele geretourneerde bestellingen vanwege een verkeerd verzendadres of het niet claimen van de zending niet opnieuw verzonden kunnen worden en op uw kosten aan een goed doel worden gedoneerd (zonder dat wij een terugbetaling doen).
Studentendrukz accepteert geen retouren van verzegelde goederen, zoals maar niet beperkt tot gezichtsmaskers, die niet geschikt zijn voor retour vanwege gezondheids- of hygiënische redenen. U stemt hierbij in dat eventuele geretourneerde bestellingen met gezichtsmaskers niet opnieuw verzonden kunnen worden en zullen worden vernietigd.
Retourneren door de klant – Het is het beste om contact op te nemen voordat u producten retourneert. Wij geven geen restitutie voor spijt van de koper. Retourzendingen voor producten, gezichtsmaskers, evenals maatuitwisselingen zijn voor uw rekening en naar eigen inzicht. Als u ervoor kiest om retourzendingen te accepteren of maatuitwisselingen aan te bieden, moet u op eigen kosten een nieuwe bestelling plaatsen voor een gezichtsmasker of een product in een andere maat.
Kennisgeving voor EU-consumenten: Volgens artikel 16(c) en (e) van de Richtlijn 2011/83/EU van het Europees Parlement en de Raad van 25 oktober 2011 betreffende consumentenrechten, kan het herroepingsrecht niet worden verleend voor:
- de levering van goederen die volgens specificaties van de consument zijn vervaardigd of duidelijk zijn gepersonaliseerd;
- verzegelde goederen die na levering zijn ontzegeld en daardoor niet geschikt zijn voor retour vanwege gezondheidsbescherming of hygiënische redenen,
daarom behoudt Studentendrukz zich het recht voor om retouren naar eigen goeddunken te weigeren.